Retrak je specializovaný typ vysokozdvižného vozíku pro provoz v halách. Na první pohled vidíte zásadní rozdíly v konstrukci oproti čelnímu vysokozdvižnému vozíku - chybí i natolik typické výrazné závaží.
Typické využití pro retrak je ve skladu. Zde vyniknou jeho přednosti jako je velká manévrovatelnost, možnost výsuvu zvedacího zařízení pro zakládání palet do regálů a zpravidla velká výška zdvihu.
Když už mluvíme o zdvihu tak ten se pohybuje v rozmezí od cca 4500 mm až k nějakým 12500 mm. Stožáry jsou v naprosté většině triplex, zcela výjimečně se vyskytne retrak s duplexem.
Dalším pravidlem pro manipulační techniku typu vzv retrak je to, že má alespoň čtyři sekce (funkce hydrauliky) a to zdvih, náklop, boční posuv a výsuv zvedacího zařízení. Lze se setkat i s vícero sekcemi pro různá přídavná zařízení.
VZV retraky jsou poháněny elektromotorem a baterií o napětí 48 voltů. Hnané je zadní, pojezdové, kolečko, které obstarává i řízení.
Ač jsou retraky specializované VZV pro provoz v halách, existují výjimky. Například retraky Linde řady G a retraky Jungheinrich řady ETV-C, jsou vyráběny právě pro ty situace kdy potřebujete retrak provozovat i ve venkovních prostorách. Třeba z důvodu vykládky kamionu.
Výše zmíněné retraky značek Linde a Jungheinrich jsou samozřejmě k dostání i v klasické verzi. Dalším velkým výrobcem retraků je značka BT.
Retraky vyrábí i ostatní značky jako Nissan, Caterpillar nebo různí čínští výrobci.
Vyberte si ten pravý retrak z naší široké nabídky 1500 VZV skladem nebo zavolejte našim prodejcům, kteří vám rádi poradí!