VZV.cz O nás Novinky Trakční baterie, akumulátory elektrických vozíků

Trakční baterie, akumulátory elektrických vozíků

04.06.2021

Trakční baterie, akumulátory jsou zdrojem energie veškerých čelních elektrických vozíků, retraků, ručně vedených vozíků, plošin, vychystávacích vozíků, čtyřcestných vozíků, třístranných zakladačů atd.

A jak to funguje?

V baterii se nahromadí elektrická energie, kterou později kdykoli a kdekoli využíváme. Baterie se skládají z více totožných bateriových článků. Složení článků je z tekutého elektrolytu (vodou zředěná kyselina sírová) a kladné elektrody (oxidu olovičitého), nebo záporné elektrody (olova). Napětí jednotlivých článků bývá přibližně 2 V. Trakční baterie jsou zkonstruované tak, abychom je mohli opakovaně zatěžovat-vybíjet a nabíjet.

ÚDRŽBA BATERIE

Baterie potřebují řádnou údržbu, aby správně fungovaly.

  1. 1) ze všeho nejdůležitější je pravidelné vybíjení a nabíjení baterie. Doporučuje se nepřerušovat proces nabíjení baterie.
  1. 2) baterii musíme dolévat destilovanou, deminiralizovanou vodou. Voda se zásadně dolévá po nabití baterie. Pokud bychom doplnili vodu před nabitím, mohlo by dojít k vybublání, vyvaření vody. Doplňujeme vodu do každého článku zvlášť, nebo pomocí centrálního systému pro doplňování vody (AQ systém) do všech článků naráz.
  1. 3) je třeba kontrolovat hladinu elektrolytu (kyseliny sírové) v baterii.
  2. 4) pohlídejme si také stav spojů, propojek mezi jednotlivými články baterie, aby nedošlo k jejich poškození, úniku kyseliny a poničení samotné baterie.
  3. 5) nepříznivý vliv na baterie mají příliš nízké teploty pod bodem mrazu, nebo naopak vysoké teploty. Pokud je baterie nedostatečna nabitá, nebo zcela vybitá, bude zamrzat i po pár stupních pod bodem mrazu.
Pokud je baterie uskladněna ve vybitém stavu a dostatečně se průběžně nenabíjí, případně vozík s baterií je odstaven a nepoužívá se, může dojít k tzv. sulfataci elektrod, což znamená únik hutné vrstvy síranu na povrch článků baterie a k jejímu následnému poničení.

Můžeme se také setkat s gelovými bezúdržbovými trakčními bateriemi. Tyto baterie mají místo tekuté formy elektrolytu (kyseliny sírové), ztuženou gelovou formu, což znamená, že baterie je zabezpečená proti úniku (vytečení) elektrolytu.

JAK SPRÁVNĚ NABÍJET?

Pravidelné nabíjení baterií je nejdůležitější součástí jejich života. Nejprve na začátku musíme vybrat vhodnou nabíjecí stanici pro baterii. Pokud je nabíječka příliš slabá, bude nabíjet pomaleji. Naopak jakmile má nabíječka příliš silný proud, může dojít k poškození baterie. S výběrem správného nabíjecího zařízení vám pomůžeme. Našim zákazníkům nabízíme automatické nabíjecí stanice. Samotné nabíjení probíhá tak, že zapojíme nabíjecí stanici do elektrické zásuvky a konektor připojíme k baterii vozíku. Samotný proces nabíjení může zabrat 5 až 8 hodin. Baterie by se správně měla vybíjet tak, aby zůstatková kapacita byla přibližně 20%. Na displeji vozíku je ukazatel baterie, který vás upozorní na její aktuální stav. Jakmile se baterie začne vybíjet pod 20%, může dojít k tomu, že vozík přestane zdvihat a vám nezbyde nic jiného, než ukončit práci a vyrazit k nabíjecí stanici.


KDE ZAKOUPIT BATERIE A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Veškeré příslušenství k trakčním bateriím, centrální systém doplňování vody (AQ systémy), nové propojky, kabely, nabíjecí stanice máme skladem na našem eshopu. S výběrem té správné baterie i nabíječky pro váš vozík vám poradí naši prodejci, ale také kolegové z prodeje náhradních dílů na telefonním čísle +420 774 224 270 a emailové adrese info@eshopvzv.cz.

Váš tým VZV.cz

Další novinky
Zajištění vozíku na přání zákazníka
Skladová technika: Retraky, ručně vedené vysokozdvižné a nízkozdvižné vozíky
Loading
Cookie VZV GROUP